söndag 21 februari 2010

Söndag...

Har inte hunnit skriva något i helgen. Har haft kalas för mig i dag och lördagen bestod mycket av OS, Burträsk marknad & God mat!

Köpte något riktigt gott men knepigt på marknaden. Jag tyckte han sa att det hette meze, mesa eller nått sånt, (Jag har ju "lite" problem med språket här uppe), men det var något som ser ut som jordnötssmör och är gjort på getmjölk. Fick tipset att äta det på tunnbröd och jag kan säga att det var grymt gott och nästan beroende framkallande! Någon som vet vad det heter ???

Fick ett mms av Robban (förra chefen) i lördags oxå. Han var nere i Stockholm på modemässan. Vi hade stående bord på Östermalmshallen när vi var där, varje Lördag klockan 15:00! Och bilden bestod av: Gubbröra, Nubbe, en kall öl och rimmad lax med dillstuvad potatis! Det är nästan så att det blir kortslutning i tangent bordet för att det rinner så mycket i munnen på mig. Om ni får chansen att äta där någon gång så TA DEN!

I övrigt så glädjes jag av Anja´s & Marcus Hellners insattser i går. Riktigt starkt!

Anna klagar på att hon är "OS-Änka" vilket betyder att jag sover på soffan för att hinna se så mycket OS som det bara går!

Har satt svärmor på att virka en OS mössa i dag oxå...Tack för det Katrin!

Nu är det hög tid att slänga sig i soffan igen. Och klockan 06:00 så ska dom som marinerar falukorv i vodka och äter den i bastun (alltså våra bleka, rödhåriga grannar på andra sidan Östersjön) få däng. Men jag har lite på känn i magen att det kan bli en tuff match!

Sov gott....


Varför har man "Söndagsångest" när man är ledig på måndagen?

1 kommentarer:

Annas Dikter och Låttexter sa...

God natt Älskling, sov så gott i soffan, ses imorgon bittt ;) Pussar från din Os-änka!