måndag 8 februari 2010

Dessa Måndagar...

Hur kommer det sig att Måndagar är så förbannat jobbiga?.

Har bara jobbat mellan 11-15 idag så det kan jag ju inte klaga på. Torkade hela golvet i butiken idag, helt okej kände mig ändå inte hyper social.

När jag sedan hämtat Lovisa från fritids så bar det av hemåt för att förtära middagen. På menyn ikväll var det potatisburgare. Har inte ätit det sedan skol tiden så det var ett tag sedan, men det var faktiskt väldigt gott. Gjorde en röra på cremé fraiche & lingon till som rann ner lätt.

Efter middagen så var jag bara tvungen att proven ett recept som jag hittat i en bok om Västerbottensosten. Det består av panerad västerbottensost och var sjukt gott!
Klicka på länken för recept.
http://www.matklubben.se/matklubben/FlamesBoy/kokboken/?id=498782&recipeid=32136
Ta gärna mer panering, jag tog för lite =(.

Sitter och följer Modo-Brynäs på radion och håller tummarna på att Foppa missar OS.
Tre kronor i alla ära men jag hoppas mer på att han gör en skit match idag!


Såg i pressen idag att vi förlorat två landsmän nere i Afganistan. Det gör ju lätt att man får upp ögonen för kriget som pågår där. Och då börjar man ju genast funderar på vad f*n vi har där nere att göra.

En bra låt som hjälper en att ta en funderarare om krig och alla deras hjältar...eller ?

http://www.youtube.com/watch?v=_DboMAghWcA


Tack för idag.

Modo kvittera....fan... Måndag som sagt....

1 kommentarer:

Annas Dikter och Låttexter sa...

Grymt bra låt och riktigt tänkvärd! Pussar frugan ;)