torsdag 18 februari 2010

Fallen Angels...


Vad händer med våra damer? Kortfattad OS resumé:

Satt i går kväll (läs natt) och såg våra damer mot Kanada...såg bara första peroiden innan jagh bytte över till, Hör och häpna curling! att jag byter hockey mot curling är som att åka på safari i sahara för att skjuta isbjörn! Men va fan sysslar dom med. Ok Kanada är ju outstanding, men 5-0 efter första kändes väl sådär...

Sedan upp halv fem för att se den inspelada matchen där herrarna skulle enligt mig krossa tyskarna. men dn var väl ingen höjdar match. Men dom ska väl lira ihop sig ett tag först! Tycker Gävle-sonen Niklas Bäckström(såklart gammal Brynäsare), såg pigg ut, men även kul att se att foppa med sitt spelsinne, han måste ju ha gömt ett par extra ögon under hjälmen!. slår ju passningarna som en annan inte hittar i slowmotion på repisen!

Tillbaka till damerna och inte de i OS utan dom här hemma hos mig. Dom blåste mig riktigt mycket idag kan jag säga! När vi sitter och käkar så berättar dom för mig att kvällens "Städbelöning" består av glass & chokladsås(som vi även åt i förrgår), Jag höll masken och sa bara -Det blir jättebra!. När jag sedan sitter och kollar in ACO "- Jag har ingen som kan valla mina skidor och jag klarar det inte själv, men vad hjälper det när jag inte heller kan skjuta" & Helena "Jag saknar min pojkvän så mycket att jag varken kan åka eller skjuta" Jonsson Så kommer dom glidandes med en bricka som på håll såg ut som en tårta! Va fan tänkte jag, -Jag fyller ju inte förens på Lördag!. När brickan kommer ner på bordet så är det min största favorit tillsammans med råbiff...OSTBRICKA!!! Ni som känner mig vet att jag kan offra min högra pungkula mot en ostbricka.

Tack för det mina älskade tjejer! Alltså dom i Burträsk och inte i Vancouver!

Dock en stor klapp på axeln till Anja! stort gjort!


Avslutar precis som kommentatorerna, (Alltså de icke patrioter så jublar när en kines som ligger trea sätter sina skott när ACO ligger 4:a), har sagt under alla skidskytte grenar hitills i OS där en svensk typ missad de 19 första skotten...


- Det där var jätte viktigt inför kommande grenar, att hon kan avsluta positivt med en träff.




Nu laddar laddar vi om för Ferry, han startar om 53 minuter...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ostbricka, jo jag tackar. Jag visste om det så jag bjöd Åke på en liten ostbricka också. Det är kärlek. Dina tjejer älskar dig väldigt mycket, vet jag. Du ligger inte direkt illa till hos mig heller. Nu ska jag se om jag hittar receptet med stekt ost.
Kram
Svärmor

Annas Dikter och Låttexter sa...

Varsågod älskling.. det var du värd ;) Pussar