onsdag 10 februari 2010

Kommentarer...


Hade glömt att kryssa i någon ruta så det är därför som det inte har gott att lämna några kommentarer. Efter hjälp av min händiga sambo så ska nu detta vara åtgärdat så nu får ni allt ta och kommentera lite. Vore kul och se vad det är för dårar som är inne på sidan =)


Har jobbat idag, och det märks att finanskrisen håller i sig. Många som pratar om vad dåligt ställt det är osv. MEN det märks oxå av att det finns FÖR mycket folk som verkligen verka bada i pengar, Kul för dom sa en fattig bonddräng!.


När jag sedan kom hem så hade de bättre delarna av familjen ätit. Så jag skulle bara göra mat till mig själv, jag brukar i dessa lägen ge fan i att äta om det inte är allt för akut. Det är nog en gammal ovana som sitter kvar från livet som resande. Hur som helst så bar det av till Konsum (jo det heter fortfarande Konsum i norrland) och då var det som himelen öppnade sig i mitt huvud!, VILTPASTA! Brukar passa på och äta den när Anna inte ska ha nått eller inte är
hemma... Den är helt klart en favorit för mig just nu. Underbart god och med smak av norrland.
Den gick även ner i rask takt hos Mellantjejen, Linnea, Min lilla gourmé kamrat i köket.

Klicka på länken nedan för recept. Notera att det även ska i en skvätt konjak, fick av någon anledning inte skriva in det i receptet.



Nu är det dags för ett varmt bad och försöka mjuka upp gammelkroppen.

Passa på och skänk en tanke, MEN INTE EN GOD SÅDAN, till årets stora arsle i Sverige, Han som per automatik öppnar gylfen varje gång han öppnar börsen sin,: GÖRAN LINDBERG!

Man undrar ju vart vi är på väg. Tobleroneaffären med Mona Sahlins ligger ju lite i lä om man säger så...

Göran min alla hjärtansdags present till dig är ett lavenmang gjort på grov salt av finaste och grövsta kvalité!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska prova ditt recept, det låter gott. Jag återkommer med min bedömning senare. Jag ska även göra din panerade WB-ost, den lät smaskens.
Kramar
"Svär-mor"

Björn sa...

Det tycker jag att du ska göra. Glöm inte konjaken bara =)

Anonym sa...

Kul att du börjat blogga, trodde jag inte men där ser man. Ska prova vild pastan den lät bara såååååå god, försäkrar att jag absolut inte kommer glömma konjaken!!!
Kramar
Mamsen

Björn sa...

Skönt att man kan lita på dig morsan!

Nu ska jag iväg och jobba...