söndag 7 februari 2010

Årets första vinter helg!


Äntligen!, Som vi har väntat!, - Det var flera år sen!, JA i Lördags kom den äntligen SOLEN!
Så skönt att vakna upp och se att det är en sol som försöker kämpa sig över kvarnberget på baksidan. Så det blev full fart ur sängen och sedan upp på skotrarna och sedan iväg till backen för en dag med varm choklad och utförsåkning. och som det så vackert heter "upp som en sol ner som en pannkaka" så blev ju det citatet verkligen sant när jag plågade mig igenom melodifestivalen! VILKEN DYNGA! Alltså ljuvare musik skulle skapas av en mikrofon en söndag morgon på en bajamaja på någon av våra stora musik, läs sup, festivaler runt om i landet. Först ut Jenny Silver, Jippi tänkte jag och drog mig till minnes att hon var gift med en hårdrockare. När hon sen började sjunga så var ju kvällen förstörd om man säger så, åh nå värst bättre blev det ju inte direkt. Känns ändå skönt att ha helgerna utstakade för sig med Let´s (tvinga på oss fula trikåer) Dance på fredagar och detta skitprogram på Lördagar, Kul.

Men hur som helst så bestod iaf även söndagen av lika strålande väder som lördagen så även den spenderades i backen.

När vi sedan kom hem så var det dags att skotta av taket. Dels för att det ligger jättemycket snö, dels för att sotarn kommer på fredag. Fick "hjälp" av Paulina ett
tag innan hon ledsnade och jag kan hålla med om att det är tråkigt. Men om tråkigt vore det ända så skulle det inte ha varit något. Jag kan säga så här: Jag åker hellre vasaloppet på slalom skidor än att skotta av taket igen, nå så jävulst jobbigt var det.

Nog om helgen, Klockan är mycket och en ny vecka börjar i morgon med jobb.

-Now i lay me down to sleep, pray the lord my soul to keep...

0 kommentarer: