torsdag 22 april 2010

Ledig...




Idag har jag varit ledig. Visst det är skönt om man har något att göra. Har varit rastlös hela dagen. Tur att det varit sååå skönt väder ute. Jag och Buster har suttit på baksidan nästan hela dagen och filosiferat!
Anna har haft kunder hela dagen så det har varit lite ensamt.

Har av och till gått in till dator och tittat om det hänt något nytt, men framför allt tittat på fiskefilmer på youtube. Är just nu så förbannat sugen på att fiska, men det släpper nog när isen försvinner från sjön och det verkligen går att fiska =).
Har haft tankar på att dra iväg en helg till Norge och fiska lite torsk och flundra. Det saknar jag verkligen med Borås. Makrill & Torskfiske är ju bara för roligt!

När det sedan blev dags för middag så gick även det i fiskens tecken, precis som jag (Nej!, jag är varken torsk eller böckling) som är född i Februari, Det blev en hederlig fisk planka av lax med duchessepotatis och en god romsås. Det var debut för laxplanka för mig. är ganska föräten på fisk sen uppväxten men smaken för firrar börjar komma tillbaka.

Medans jag väntade på att fisken skulle bli klar så passade jag på att göra en Nutella-marshmallowsdrömmarkaka (långt ooooord), Den blev grymt god! recept nedan:


Tillbaka till hockeyn!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmmmmmm kakan såg bara såååå otroligt god ut. Ska testa den
Kram mamma

Björn sa...

Ja den var grym. Men lägg i en drös med marshmallows i smeten och ta typ 3 gånger så mycket nutella...( Jag tog nog 10 ggr så mycket som det står i receptet)

Kramar

Anonym sa...

kakan var jätte god:D

kram Paulina

Annas Dikter och Låttexter sa...

Kakan var alldeles för god.. även flera dagar efteråt i kylskåpet:) Kram "frugan"