tisdag 20 april 2010

Här kommer alla känslorna på en och samma gång...



Vilken dag jag prickat in att vara ledig på!!! Hur varmt som helst! Satt på baksidan fram till ett-tiden. Gick en sväng ner till bäcken för och titta hur mycket vatten som kommit, den var halvfull, men hur intressant är det för er att veta det! Det som var roligt var att Buster blev dyngsur efter ett rejält plums i bäcken.

Vid två tiden så kom svärfar förbi med släpvagnen som vi skulle låna. Eftersom vi gjort om och tagit bort förådet så har allt skräp som varit där inne hamnat i mitt nya, fina garage. Så det blev en vända på tippen med ett släp som var så fullt att det knappast var lagligt! Skönt att bli av med all gammal skit.

När allt detta var gjort så städade jag bort det sista i garaget så att det skulle vara fint när bilen kom på sitt första besök sen han hamnade i dörrkarmen.

Problem är att när man väl har energi till att hålla på att pyssla så kommer det ofta fler saker, men som sagt skönt att få det gjort.

Jippi! tänkte jag när jag var klar, men säg den glädje som håller i sig, kastade en sorgsen blick på bilen som var så ordentligt skitigt att hälften var nog. Sagt och gjort så blev även bilen till snyggad innan infart.

Måste säga att det var lite nervöst när den skulle in i garaget med tanke på att jag bara använde ögonmåttet när jag byggde hyllorna. Men det verkar nästan som om det var mer plats nu än innan.

Filmen ovan är när Danne på jobbet vann en Burn-out tävlig på E-son inne i Skellefteå för nått år sen... ser ju ut som dimman i Lutzen!

Trevlig dag!

0 kommentarer: