söndag 4 april 2010

Björn - Kungen av bearnaisesås!



Idag har solen stått som "Spön" i backen! Har varit kanon fint hela dagen. Vi har spenderat stora delar av dagen i kvarnberget, jag och Anna i solen på altanen och barnen i full fart i backen!! Härligt!


När vi kom hem vid fem så ville barnen ha sin favoriträtt, Plankstek. Och då passade jag på att göra min första bearnaisesås genom tiderna, och den blev grymt bra!!!. Knepigt igentligen, jag är minst lika beroenda av bearnaisesås som snus, men har aldrig gjort det innan. Har nog fått för mig att det ska vara svårt, men det var det absolut inte. Många moment men inte svårt.


Efter maten så kände jag mig i lika bra form som en lönnfet Göran Persson på grisfoder. Men jag tog mig till slut på garagetaket och har nu skottat av nästa hela det med, Skönt.



NU BLIR DET SOFFAN!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha ja då är du väl det nu, Kungen av Bearnaise!! Kommer du ihåg din föregångare? Han gjorde aldrig sin själv även om det var vad ni trodde.
Kramar mamma