måndag 6 september 2010

Ved....

Har varit två dagar i vedens tecken. Vintern börjar ju närma sig så det var hög tid att fylla upp förråden. Har nu på två dagar staplat 4 m3 fin torr björk ved. Känns otroligt skönt! I och med denna ved plus bergvärme (Där den tillhörande panna för övrigt har levererats i veckan) kommer att bli en varm och skön vinter.

Jag längtar faktiskt lite efter vinter nu... ta en sväng med skotern och sedan sätta sig med en kopp "romerska bågar" framför brasan....

Vad romerska bågar är...?
En kopp varm god choklad och en rejäl skvätt cointreau..


Har i dag även börjat riva upp altanen på baksidan, tack och lov så gick det bra att få upp skruvarna, tur vi inte fick för oss att spika den!


Har hittat ett grymt bra program till min telefon. Det går ut på att när jag springer iväg på en jobbingrunda så startar jag programet, och när jag är hemma igen så stänger jag av det såklart. Då går man bara in på datorn och ser på en satelitbild hur och vart man sprunigt, fel marginalen var endast 5 meter, vilket jag kan leva med. grymt bra och kul program!
Ska bli kul att testa det med skotern i vinter oxå!


Jobb i morgon!

0 kommentarer: